جنگ شناختی در بازی‌های رایانه‌ای
کد مقاله : 1213-IKHMU
نویسندگان
یاسر رمضانی *
مدیر فضای مجازی
چکیده مقاله
چکیده مقاله: چکیده مقاله: بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یکی از محبوب‌ترین شکل‌های سرگرمی در دنیای مدرن، نه تنها به تفریح و سرگرمی می‌پردازند، بلکه به طور گسترده‌ای به عنوان ابزارهای جنگ شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنگ شناختی به معنای تأثیرگذاری بر افکار و رفتار افراد از طریق اطلاعات و روایت‌هاست. در این زمینه، بازی‌های رایانه‌ای به عنوان بستری قوی برای انتقال پیام‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عمل می‌کنند و می‌توانند تأثیرات عمیقی بر نگرش‌ها و رفتارهای بازیکنان بگذارند.
در دنیای امروز، بسیاری از کشورها و گروه‌های سیاسی از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ابزاری برای ترویج ایدئولوژی‌های خود و تقویت هویت ملی استفاده می‌کنند. این بازی‌ها می‌توانند تصورات و باورهای نادرستی درباره ملت‌ها، فرهنگ‌ها و رویدادها به وجود آورند و به تقویت نابرابری‌ها و تضادهای اجتماعی دامن بزنند.
این مقاله به بررسی جنگ شناختی در بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و تأثیرات آن بر افکار و رفتار بازیکنان را تحلیل می‌کند. همچنین به چالش‌ها و پیامدهای این نوع جنگ در جامعه امروز خواهیم پرداخت.
کلیدواژه ها
جنگ شناختی، بازی رایانه ای، فضای مجازی، عملیات روانی
وضعیت: پذیرفته شده