ابزارهای نوین جنگ شناختی رسانه ملی در بازتاب خبر دریانوردی‌های بین‌المللی نداجا و مقایسه با ابزارهای نیروی دریایی ارتش آمریکا
کد مقاله : 1226-IKHMU
نویسندگان
یاسر رمضانی *1، فرشید نادری نژاد2
1مدیر فضای مجازی
2مجری صداوسیما
چکیده مقاله
در دنیای امروزی، جنگ شناختی به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم جهت کنترل و جهت‌دهی افکار عمومی شناخته می‌شود. در این راستا، رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مؤثری در بازتاب مأموریت‌های بین‌المللی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) و تقویت قدرت نرم کشور دارد. این مقاله به بررسی ابزارهای نوین جنگ شناختی که توسط رسانه ملی ایران در پوشش خبری مأموریت‌های دریانوردی نداجا استفاده می‌شود، می‌پردازد. همچنین به مقایسه این ابزارها با فناوری‌ها و روش‌هایی که نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا برای اثرگذاری بر افکار عمومی جهانی به کار می‌گیرد، پرداخته خواهد شد. این پژوهش با تحلیل داده‌ها و استفاده از نمودارها و اینفوگرافیک‌های مختلف، به چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بهره‌برداری از ابزارهای جنگ شناختی پرداخته و راهکارهایی جهت بهبود عملکرد رسانه ملی در این زمینه ارائه می‌کند.
جنگ شناختی، رسانه ملی، فضای مجازی، افکار عمومی، ماموریت دریانوردی جنگ شناختی، رسانه ملی، فضای مجازی، افکار عمومی، ماموریت دریانوردی
کلیدواژه ها
جنگ شناختی، رسانه ملی، فضای مجازی، افکار عمومی، ماموریت دریانوردی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی