| تأثیر بازتاب رسانهای ناوگروه 86 در ارتقاء روحیه نیروهای مسلح از منظر شناختی |
| کد مقاله : 1237-IKHMU |
| نویسندگان |
|
یاسر رمضانی *1، محمد مرادی2 1مدیر فضای مجازی 2خبرگزاری روابط عمومی |
| چکیده مقاله |
| چکیده ارتباط تنگاتنگ کاربرد صحیح رسانه با ارتقاء روحیه و ایجاد امید، نشاط و خودباوری از منظر شناختی در جامعه امروزی غیرقابل انکار است. رسانه ها امروزه با تأثیر عمیق در روان جامعه همانند شمشیر دو لبه عمل می کند. یعنی همانگونه که قادر است تا فشار روانی شدیدی بر آدمی وارد آورند. این توانایی را نیز دارند که انسان را از استرس ها دور نگه داشته و به آرامش برساند. هدفگذاری دقیق رسانهها برای ارتقاء قدرت دفاعی و تقویت روحیه معنوی و سلحشوری رزمندگان و کارکنان نیروهای مسلح از منظر شناختی بسیار حائز اهمیت است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی-تحلیلی بوده که، مبتنی بر رویکرد اکتشافی است. پس از انجام مطالعات کتابخانهای و ادبیات موضوع باروش تحلیل مضمون تعداد 13عامل موثر بازتاب رسانهای ناوگروه 86 در ارتقاء روحیه نیروهای مسلح از منظر شناختی بهدست آمد. نقشآفرینیهای ماندگار و تأثیرگذار رسانههای جمعی از منظر شناختی در داخل کشور، اعم از رسانههای دیداری، شنیداری، خبرگزاریها، مطبوعات و فضای مجازی بدون دخالت دادن گرایشهای سیاسی، در نمایش قدرت ملی و بازدارندگی دفاعی کشور که تجلی آن را میتوان در مأموریت ناوگروه 86 نیروی دریایی راهبردی ارتش موسوم به کد 360 به معنای واقعی درک کرد، از نقاط عطف و عظمت اقدام و عملکرد حرفهای رسانههای داخلی به شمار میرود که رسانههای خارجی و حتی معاند هم ناگزیر از حرکت در مسیر جریان سازی رسانهای آنها بودند. دستاورد این اقدام بزرگ رسانهای از منظر شناختی، هراس و ناامیدی جبهه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی را به دنبال داشته و برای ملت شریف ایران اسلامی بویژه فرزندان آنها در نیروهای مسلح بسیار الهامبخش، امیدآفرین و موجب ارتقاء روحیه معنوی، حماسهآفرینی، خودباوری و مسئولیت پذیری بوده است |
| کلیدواژه ها |
| رسانه، رسانههای جمعی، شناختی، جریانسازی رسانه، روحیه معنوی، ناوگروه، خودباوری، نیروی دریایی ارتش، نیروهای مسلح |
| وضعیت: پذیرفته شده |